Reklamasjonsfristen på nybygg er 5 år og reklamasjonsfristen er derfor utløpt. Skader og feil i leiligheten og områder som seksjonseier har vedlikeholdsanvar for som oppdages nå, må derfor utbedres og dekkes av den enkelte seksjonseier.

Teksten nedenfor er til informasjon om tidligere prosedyre for innmelding av reklamasjonssaker.

Fra 1.10.2013 har Byggeservice hos Peab overtatt håndteringen av alle reklamasjoner, slik at alle nye reklamasjoner på feil i leilighetene skal meldes dit. Det innebærer at det må benyttes eget skjema for innmelding og veiledningen må følges nøye. Det gjøres spesielt oppmerksom på at alle saker skal meldes inn så snart de oppdages og ikke samles opp (det kan i tilfelle medføre tap av rettigheter).

Feil og mangler som oppdages på fellesområder bes meldt til styret pr. e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

NB! E-postadressen i veiledningen nedenfor skal være Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., og ikke adressen til Byggservice. Forøvrig har Åsmund Rønold overtatt ansvaret for håndtering av reklamasjonssakene hos byggherre. E-postadressen er Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Linker for nedlasting av dokumenter:
Reklamasjoner veiledning (pdf)
Reklamasjonsskjema Fernadas Hage (pdf)